|
Qba |
Wysłany: Śro 22:32, 25 Sty 2006 Temat postu: Regulamin!! |
|
Poniżej są zasady forum www.emmanuel.fora.pl, które muszę być przestrzegane przez każdego użytkownika bez wyjątków. Zasady te zostały stworzone by każdy mógł w pełni korzystać z forum.
Przed założeniem tematu:
1. Szukaj (użyj opcji szukania), może ktoś przed Tobą miał ten sam problem i temat już istnieje. Nie ma sensu, żeby pytać się ponownie o to samo.
2. Pomyśl, jaki ma być cel nowego tematu; czy nie będzie to uznane jako spam?
3. Założ temat we właściwym miejscu (dziale, podforum)
4. Użyj odpowiedniego tytułu. Tematy typu: "???" będą usuwane.
Jakich treści w postach zawierać nie wolno:
1. Wulgarnego języka, przekleństw, wyzwisk i obrażania innych użytkowników forum. Nie wolno również omijać auto-cenzury poprzez wstawianie kropki w srodku wyrazu bądź zamiany np. "u" na "v".
2. Nie wolno pisać postów, które w jakikolwiek sposób łamią polskie prawo
3. Nie wolno zamieszczać materiałów pornograficznych, rasistowskich czy faszystowskich
4. Jeśli wszystko, co masz do powiedzenia, to "masz rację", "zgadzam się z przedmówcą", lepiej zachowaj to po prostu dla siebie. Takie posty mogą być uznane za spam i odpowiednio karane.
5. Unikaj pisania dwóch lub więcej postów pod rząd. Zawsze możesz zedytować swojego posta, dodając ewentualne informacje. Są możliwe wyjątki np. w przypadku np. "bumpowania" tematu.
6. Pisz na temat.
7. Sprawdź pisownię zanim wyślesz posta. Wielu użytkowników ma z tym problem. W czasie przeglądania forum, wklej treść posta do Twojego ulubionego edytora tekstowego, by uniknąć żenujących czasem błędów w pisowni. Wyjątkowo niepolskie posty będą odpowiednio traktowane.
8. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Podszywanie się pod Moderatora bądź Admina będzie karane.
9. Nie pisz na przemian DuŻyMi I mAłYmI literami. Pisownia taka utrudnia czytanie. To samo tyczy się Zaczynania Każdego Wyrazu Wielką Literą, bĄdŹ pisania polskich ogonkÓw dużymi literami oraz pisma w T4k1|\/| stylu.
10. Nie cytuj zdjęć. Możesz napisać post, nawiązując do rysunku, ale jeśli cytujesz kogoś, zmodyfikuj post w taki sposób, aby nie cytować zdjęć. Takie działania prowadzą do wolniejszego łądowania się strony oraz obciążenia serwerów.
11. Posty z nadmierną ilością emotikonek będą usuwane, a w skrajnych przypadkach ich autor upominany.
12. Nie używaj formatu zdjęć *.BMP. Mają one duży rozmiar i powodują niepotrzebne obciązenia serwera, jak i wolniejsze łądowanie się tematu.
13. Nie spamuj postami typu: "jestem pierwszy", "ściągam, zaraz dam komenta", "bana mu", "zamknąć temat". Posty tego typu będą usuwane, a ich autorzy upominani.
Panel Użytkownika:
1. Żaden obrazek w sygnaturze (podpisie) nie może być cięższy niż 20kB i wizualnie zbyt duży (ok 50-80 px w pionie)
2. Sygnatura to jedyne miejsce, gdzie możesz umieszczać linki referencyjne. Pamiętaj tylko, aby nie były one napisane największą czcionką, pogrubioną i w czerwonym kolorze). Największym rozmiarem dopuszczalnym w sygnaturze jest 4, aczkolwiek nie nadużywaj tego.
3. Nigdzie w profilu nie wolno Ci pisać, żę jesteś Moderatorem bądź Administratorem.
4. W sygnaturze obowiązują niektóre zasady, jak przy pisaniu postów, np. przekleństwa, obrażanie innych, treści pornograficzne, rasistowskie itd.
5. Jeśli Moderator stwierdzi, że Twój profil łamie którąś z zasad, może on poprosić Cię o zmianę pewnych elementów bądź zrobić to samemu. W skrajnych przypadkach może dać upomnienie.
6. Niedopuszczalną rzeczą jest, byś tworzył nazwę użytkownika:
* obraźliwą (np. Emmanuel to gówno)
* podobną do istniejących już nazw (np. Quba zamiast Qba)
* kombinacji znaków, które nie mają sensu (np. gsa8736aga)
* zawierającą nadmierne ilości znaków specjalnych (np. ~~//\\..::Kal::..//\\~~)
* staraj się nie tworzyć zbyt długiej nazwy użytkownika (np. _jurek_ogórek@analfabeta.pl)
* nicki zawierające takie wyrazy jak "ziom" (i pochodne) oraz LOL są bardzo niemile widziane
Łamanie tych zasad jest karane najczęściej banem na stałe. W wyjątkowych przypadkach Administrator może się zgodzić, by nazwa została zmieniona.
Kary:
1. Głowne rodzaje kar mogą być użyte, by zmusić użytkowników do przestrzegania regulaminu, a są to:
* Skasowanie posta/tematu
* Zamknięcie tematu
* Ban na określony czas lub na stałe
Dodatkowo Moderator ma prawo do wlpienia upomnienia 1-10pkt. w zależności od wagi przewinienia. Gdy osiągniesz 10 punktów z ostrzeżeń, Twoje konto zostanie automatycznie zbanowane na 30 dni. Zostaniesz o tym poinformowany, dostając prywatną wiadomość, za co dokładnie dostałeś upomnienie, od kogo i za ile punktów. Upomnienia trwają 14-30 dni, w zależności od wagi przewinienia.
2. Decyzja Moderatora jest ostateczna i może być podjęta bez informowania użytkownika.
3. Kara (upomnienie, ban) może być cofnięta tylko przez Moderatora, który to ją zastosował. W specjalnych przypadkach (Moderator stracił posadę bądź przez długi czas nie ma go na forum) sprawę można próbować wyjaśnić u innego Moderatora bądź Administratora. Jednakże proszę tego nie nadużywać w błahych sprawach.
Bany:
W niektórych przypadkach użytkownik może być potraktowany banem od 1 dnia do nieskończoności. W niektórych naprawdę poważnych przypadkach konto użytkownika może być skasowane.
WAŻNE!
Ban dotyczy nie konta, ale osoby. Jeśli stwierdzimy, że zbanowany user założył nowe konto, będzie ono również zbanowane. W skrajnych przypadkach uporu i trwania w głupocie, można spodziewać się bana na IP.
Nagrody:
1. Wyróżniający się użytkownicy mogą być w rozmaity sposób nagradzani za wkład w rozwój strony, np. własną rangą, kolorem nicka
2. Wyjątkowi użytkownicy, bardzo pomagający na stronie i doświadczeni mogą być nawet zaproszeni do Grona Moderatorów.
Z poważaniem:
Grono Administratorów i moderatorów forum www.emmanuel.fora.pl |
|
|
|
|
|